تاریخچه بازاریابی شبکه ای در ایران و جهان

0
1089
بازاریابی شبکه ای

تاریخچه بازاریابی شبکه ای در ایران و جهان

بازاریابی شبکه ای در ایران و جهان

بازاریابی شبکه ای در ایران آیا قانونی ایست؟

در این مطلب قصد داریم در رابطه با بازاریابی شبکه ای و نتورک مارکتینگ مطالبی را ارائه بدهیم. که ایا این کار غیرقانونی ایست؟ ایا این کار مشروع است؟ ایا در ایران ممنوعیتی را شامل میشود.؟ چگونه و چطور ؟ چه شرکتهای عضو این سیستم هستند؟ ایا این نوع بازاریابی هرمی و گلد کوئست نیست؟ فرق شرکتهای بازاریابی امروزه با شرکتهای هرمی قبلی در چیست چه ارگانها و سازمانهایی بر این نوع شرکتها نظارت دارند؟

بازاریابی شبکه ای یا همان نتورک مارکتینگ در ابتدا باید به تاریخچه بازاریابی شبکه ای در ایران و جهان بپردازیم و اینکه از کجا و چگونه این روش تجارت به راه افتاد.منشا و منبع این تجارت شبکه ای یا نتورک مارکتینگ  در کدامین نقطه از این کره ی خاکی می باشد.اصلا خود نتورک مارکتینگ یعنی چه؟ چه فرقی با شبکه ها و شرکتهای هرمی دارد.

در اینجا شما را مرحله به مرحله با این بازاریابی به صورت علمی و صحیح آشنا میکنیم.برای قدم اول با تعریف چند اصطلاح شروع میکنیم

تعریف و آشنایی با دسیسه هرمی

دسیسه هرمی یک برنامه اغواگرایانه می باشد و مبلغی که افراد در قاعده هرم پرداخت می نمایند، بابت یک محصول و یا نیاز واقعی و یا سرمایه گذاری حقیقی نمی باشد و صرفاً بابت یک عضوگیری محض و منبعی برای پرداخت پورسانت عده معدودی در بالای هرم می باشد. در نظر اکثر کسانی که به مفهوم بازاریابی شبکه ای آگاهی ندارند، بازاریابی شبکه ای همان «پیرامید» است. دلیل اصلی این استنباط غلط، ساختار «هرمی» شکل یک شبکه در بازاریابی شبکه ای است. با این حال دلیل یاد شده ناموجه است، زیرا همه ساختارهای سازمانی یا مجموعه ای هرمی شکل هستند. آنچه پیرامید بودن یک مجموعه یا سازمان را تعیین می کند نحوه عملکرد آن می باشد نه شکل آن.

 

سازمان بازاریابی شبکه ای

دسیسه هرمی یک طرح غیر قانونی می باشد که شمار زیادی از افراد در عمق هرم به عده معدودی از افراد که در بالای هرم قرار دارند، پول پرداخت می کنند. هر شرکت کننده به این امید که او هم در راس قرار گیرد و بتواند از ورود افراد جدید درآمد کسب کند، پول خود را پرداخت می کند.

مشاهده یک یا چند بند از موارد ذیل در یک شرکت که به صورت شبکه ای فعالیت می کند، می تواند دال بر هرمی بودن آن شرکت باشد:

1-محصولات یا خدمات ارائه شده توسط ان شرکت کاربرد عقلائی و مفید نداشته باشد.

2-وجود خرید یا سرمایه گذاری اولیه اجباری

تبصره: فروش ابزار های آموزشی با قیمت واقعی به توزیع کنندگان شرکت از این بند مستثنی است.
3-محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت گرانتر از قیمت بازار باشد.

4-فروش محصولات واهی که وجود خارجی ندارند.

5-خریدهای اجباری خدمات یا محصولات فرعی یا جانبی برای کسانی که می خواهند در طرح آن شرکت،شرکت نمایند.

6-طرح هایی که درآن توزیع کنندگان بیش از آنکه کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند آن را برای پیشرفت در طرح خریداری می نمایند.

7-طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و درطرح عضو نمی شوند،ندارند.

8-طرح هایی که درآن پورسانت ها بابت پیشرفت در سطوح پرداخت می شوند نه بر اساس فروش هر محصول
9-طرح هایی که افراد به صرف قرار گرفتن در سطوح بالا بدون هیچ فعالیتی پورسانت می گیرند.

10-طرح هایی که درآنها تاکید بیشتردرعضوگیری است تا برفروش محصول

11-طرح هایی که درآنها پرداخت کمیسیون ها براساس فروش کالا به مصرف کننده واقعی نمی باشد.

12-طرح هایی که درآمدهای آن مبتنی برتدلیس باشد.

 

 

بازاریابی شبکه ای

در این مرحله با نحوه ی تشخیص شرکت های هرمی از شرکتهای بازاریابی شبکه ای امیدوارم که آشنا شده باشید.در مراحل بعدی با نحوه ی کار و فعالیت  و انواع آنها آشنا میشوید و برای همه سوالهایتان جوابی متناسب خواهید یافت.

برگرفته از پلیس سایبری ایران!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.