کشور عراق دیگر از ایران ماشین(پراید و سمند) وارد نمی کند!

2
1047
عراق نیز دیگر ماشین پراید وارد نمیکند!

کشور عراق دیگر از ایران ماشین(پراید و سمند) وارد نمی کند!

عراق نیز دیگر ماشین پراید وارد نمیکند!

ضامن نیوز zamennews:

غرور بی جا و ماشینهای بی کیفیت ایرانی باعث شد.که کالای ایرانی در همه جای دنیا بی ارزش شود.این غرور دو شرکت خودروسازی ایران در زمینه ی گران کردن  قیمت محصولاتشان و بالا نبردن کیفیت و ایمینی خودروهایشان باعث شد که حتی عراق نیز از ایران ماشین وارد نکند. شرکت دولتی واردات خودروی عراق، اعلام کرده است که واردات خودروهای ایرانی از این پس ممنوع خواهد بود و به جای آن قرار است این کشور رو به واردات خودروهای کره ای و ژاپنی همچون هیوندایی و تویوتا بیاورد.

دلیل این امر از سوی این شرکت تصادفات وحشتناک و عدم تطابق سوختی خودروهای ایرانی با نیاز عراق عنوان شده.

المانیتور در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشته است: این اقدام عراق برای ممنوعیت واردات خودرو از ایران منجر به ایجاد پیچیدگی و سردرگمی در بازار خودروی عراق شده است. شرکت دولتی واردات خودروی عراق اعلام کرده است که از ابتدای سال قصد دارد واردات خودروهای سایپا و سمند را از ایران ممنوع کند. این شرکت اعلام کرده که در آینده واردات از سوی شرکت‌های ژاپنی هیوندا و تویوتا صورت خواهد گرفت که با استانداردهای جاده ای تطابق کامل دارند.

عدنان الشریفی رئیس کل این شرکت اعلام کرده است که عراق قصد دارد برنامه ای را اجرا کند که بر اساس آن واردات خودرو مطابق با نیازهای سوختی عراق باشد. سوخت عراق به خوبی پالایش شده است، و این موضوعی است که شرکت‌های ایرانی به آن توجهی ندارند.

از سویی نور سالم، از اعضای کمیته اقتصاد و سرمایه گذاری مجلس عراق اعلام کرده است که این کمیته پیشنهاد ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی را به دلیل تصادفات سهمگین ناشی از نقایص صنعتی و ساختی این خودروها داده است. وی البته به تبعات افزایش قیمت خودرو در عراق با این تصمیم نیز اشاره کرده است.

قیمت پایین خودروهای ایرانی سمند و پراید نیز نتونست کمکی به ماندن این خودروهای غیر استاندارد در عراق بکند

2 COMMENTS

  1. این ملخ خور ها فهمیدن که ماشین ایران ماشین نیست فورقونه ما فهمیدیم که فورقونه این مسئولان نفهمیدن ……………………………….شایدم فهمیدن خودشونو زدن به این راه

  2. زرشک!
    عراق!؟ استاندارد جاده ای؟
    شما تا حالا عراق رفتین؟
    علائم رانندگی نداره چه برسه به استاندارد!
    این خبر شایعه ست، عراق هنوز داره از ایران خودرو می خره!
    یه عده هم این جا وایستادن خبر زرد از خودشون بروز میدن!! خجالت بکشین!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.